maanantai 19. maaliskuuta 2012

39+0 ja neuvola

Tänään on maanantai 19. maaliskuuta, ja raskautesi on kestänyt 39 viikkoa . Laskettuun aikaasi maanantai 26. maaliskuuta on jäljellä 1 viikko.

Rv 39+0  (38+0)

Paino 71,7kg eli +1300g per viikko (70,4kg, +467per viikko) 
Turvotus + (+)
Verenpaine 106/68 (108/56)
Sf-mitta 35cm (35cm)
Vaavin sydämensyke +150 ( +150)
Liikkeet ++
Hemoglobiini 106 (viimeksi otettu rv 37+1 jolloin 106)
Pissa puhdas tälläkin kertaa

Vielä tän jälkeen sain kaksi aikaa neuvolaan, jonka jälkeen pitää olla sit suoriltaan yhteydessä Kätilöopistolle jos ei ala syntymään luonnollisin menetelmin.
Sais kyllä luvan alkaa.. En oo yhtään halukas käynnistykseen, sen verran kamalia tarinoita oon niistä kuullu.
En oo itseasiassa tainnu kuulla yhtäkään ihanaa synnytystä, joka olis tapahtunu käynnistyksellä.
Ja niinkun oon jo miljoona kertaa todennu, niin oon aivan paniikissa.. Edelleen.
Mä ootan kauhulla sitä jos mun tai vauvan tilassa on jotain, minkä takia pitää jäädä osastolle pidemmäksi aikaa tms. En yksinkertasesti tiedä, miten siellä muka uni luistaa jos ei perhehuonetta heru.. Tuskin luistaa näillä unenlahjoilla ja sairaalainholla. Turhaan mä etukäteen panikoin, mutta kun en vaan voi tälle tunteelle mitään.. Pitäis nyt vaan yrittää olla miettimättä, kun alkaa vain ahistaa. Ja koska asialle ei mitään voi jos niin käy, joten sitä suuremmalla syyllä ajatukset nyt muualle.
Oon kovasti alkanu kallistuu vesisynnytyksen puolelle.. Tai jotenkin se on niin "luontevan" näköstä touhua.
Toisaalta sit taas, sillon ei sais epiduraalia, eikä kätilö vois auttaa yhtä paljoa kun esimerkiksi mitä sängyssä voisi. Mutta olishan se huippua, että olis vapaana ammeellinen huone ja sais ainakin sit avautumisvaiheen lillua siellä jos vaan kaikki on kunnossa. Vesi auttaa aina menkkakipuihin, niin luulisin että synnytyksessäkin siitä olis iso apu.. Tai no, onhan siitä oltava kun kaikki sitä niin kehuu.

Mua nyt kyllästyttää tää elämä ihan huolella, joten oisko päikkärit mitään?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti