tiistai 27. marraskuuta 2012

Karhupoika sairastaa vol1193850

Lauantaina käytiin poikasen ja kaverin kanssa Itä-Helsinkiin avatussa Hoplopissa.
Alkuun Emil ihmetteli pallojen määrää, mutta sitten niitä olikin kiva katsella ja heitellä ympäriinsä.
Muutama ilonkiljahduskin saatiin :)
Vähänkö mä odotan, että Emil kasvaa muutaman vuoden niin voin sit poikasen varjolla mennä itekin sinne isompien puolelle laskee mäkiä. Miksei tälläsiä ole ollut silloin kun mä olen ollut pieni?
Ainoastaan mäkkäreihin tuli lasten leikkitilat, ja niihinki mä olin jo liian vanha.. Katkera? Joo, kyllä.

Mulla vähän särähti korvaan tän mun kaverin lause. Se ei sillä hetkellä menny mun jakeluun asti, mutta myöhemmin sit aloin sitä miettimään.
"Kuin säälittävää, oon Lauantai-iltana jossain Hoplopissa ku voisin olla juomassa kaljaa".
Mitä säälittävää on olla juomatta?
Onkse niin kivaa juoda joka viikonloppu pää täyteen ja sit soittaa seuraavana päivänä et on huono olo ja arvaa mitä ja sitä ja tätä..
Eikse sit oo säälittävää ettei oo muuta tekemistä ku juoda sitä kaljaa?
Ja siis etenkin kun tää kaveri ihan itse ehdotti että tehtäsiin jotain, kun hänen ei tehny sitä kaljaa mieli..
Joo.
Kaikki varmaan tajusi mun pointin tässä asiassa.
ensin ihmeteltiin...
..ja sitten tajuttiin että "hei, täähän on kivaa"!

Eilen meillä oli Emilin 8kk neuvolalääkäri.
Mun, miekkosen ja Annmarien arvaukset poikasen mitoista meni kyllä niin metsään kuin vain voi.
Eihän tuo ole kasvanut juuri mitään.. Tai siltä se musta tuntuu. Kovin kehuivat kasvua ja kehitystä, niin terkka kuin lääkärikin.
Emil painaa nyt siis 10,1 kg ja pituutta löytyy74,6cm.
Luulin, että painoa olisi tullut ainakin 10,5kg ja pituutta ehkä 77cm.
Noh, vajaa kilo ja reilu sentti pituutta kahdessa kuukaudessa.
Lääkärin tekstistä en muuta selvää saa, kuin että hienosti kasvaa ja kehittyy.
Saatiin nyt lähete verikokesiin keliakiaa ja muita allergioita selvittämään.
Vaikkakaan useimmiten niitä ei näe verikokeista, enkä mä mitään keliakiaa edes epäile.. VIlja-allergia ja keliakia on ihan eri asia.
Juu-u. Emil ollu nyt flunssassa yli viikon. Kaks kertaa lääkärissä käyty, ja ei mitään antibioottia.
Yskä on kova ja nenä vuotaa ku hanasta.
Eka lääkäri sanoi että kurkku punottaa ja eihän lapsi voi olla kipeä kun kädetä on lämpimät.
NO EIKÖ NE KUULUKIN OLLA JOS JUST OTIN RUKKASET KÄDESTÄ POIS??
Jep.
Sit tää neuvolalääkäri eilen sano et keuhkoista kuuluu vaikka ja mitä, mutta seurailkaa.
Joo. Kauanko? Eiks viikko ja kaks päivää kovaa yskää ois jo tarpeeks että saisi sen hiton antibiootin?

Nyt ehkä vois vetästä taas henkeä, ettei verenpaine yllätä ;)
Parin tunnin päästä lähdetään näkemään Annmarieta ja Lilliä.<3
Sit käytetään Emil verikokeissa, voi pientä reppanaa.

Emma

2 kommenttia:

  1. Täälläki sairastetaan jo kolmatta kertaa lyhyen ajan sisällä, tympeää :/ antibiooteista oon sun kans aika eri mieltä; jos ei oo varmuutta et on bakteeritulehdus( korvatulehdus ym.) niin ei niitä lääkkeitä kannata turhaan syödä. Tuhoavat hyviä bakteereja jopa kolmeksi vuodeksi ja vastustuskyky heikkenee. Suomessa syödään tutkimustenkin mukaan aivan liikaa antibiootteja. Mutta, pikaista paranemista teille!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei tietenkään antibioottia saisi määrätä jos ei siihen ole selvää syytä. Lähinnä nyt itse epäilisin keuhkoputkentulehdusta tai vastaavaa, koska yskä jatkuu edelleen ja hengitys rohisee. :/

      Poista